Pagina's

woensdag 7 maart 2012

op naar de tandarts!

hoi hoi.
vanochtend heb ik voor de zoveelste keer een bezoekje gebracht aan de tandarts.

ik heb een aantal jaar een beugel gehad, een slotjesbeugel.
van die rot dingen! die ze op je tanden plakken.
man o man wat een ellende heb ik daarmee gehad.
elke week brak er wel een slotje af en elke keer maar weer terug naar de tandarts heen.

als extra leukigheidje kwam er ook nog eens bij dat ik mijn hele mond kapot haalde met die slotjes.
om de haverklap zaten er zweren in mijn mond wat dan weer uitdraaide tot aften.
nog steeds heb ik er heel erg last van (die aften).

9 van de 10 keer zijn ze zo groot als de tweede foto.
ik hoef me maar op mijn wand of lip te bijten en dan gaan we weer.
op dit moment heb ik er drie.

uiteindelijk mocht de beugel eruit en heb ik een draadje achter mijn ondertanden gekregen.
hij liep van hoektand tot hoektand.
een ijzerdraadje met daaroverheen een volle lading lijm.

nou brak er iets meer dan twee weken een heel stuk van die lijm af,
al de zoveelste keer dat het eraf was gegaan.

ik was het ZAT!
dat ding moest eruit!

dus een afspraak gemaakt en ik kon er bijna meteen terecht.
nou kom ik bij de tandarts en het eerste wat die zegt is nou het werd ook wel tijd he dat die eruit gaat.
nou ik kon hem wel schieten.

dus dat draadje en de lijm eruit gehaald en er bleek nog een gaatje onder te zitten ook.
potjandriedorie.

heb de tandarts meteen maar even gevraagd of we wat kunnen doen aan mijn verstandskiezen.
och, heb je er last van dan? :O vroeg die.
uh, ja dat heb ik je volgens mij al wel vaker verteld.

dus maar weer een nieuwe afspraak gemaakt en vandaag kon ik terecht.
tandarts heeft foto's gemaakt van mijn tanden en ernaar gekeken en gelukkig zonder al te veel zeuren mij door gestuurd naar een kaakchirurg.



ik weet niet of je het heel goed kunt zien maar de laatste twee kiezen aan elke kant zijn het.
zoals je (misschien) kan zien groeien de onderste twee helemaal scheef.
ze zitten als het ware vast onder de laatste twee gewone kiezen.
nou heb ik voordat ik de beugel kreeg vier kiezen moeten laten trekken omdat er anders niet genoeg plek was dus ik had wel verwacht dat de verstandskiezen ook niet pasten.

maar ik ben dus meteen doorgegaan naar de kaakchirurg in het zieken huis en heb meteen een afspraak gemaakt.

vrijdag 30 maart om 10.40 uur ben ik aan de beurt voor de eerste kant.
een aantal weken later (denk ik) is de volgende kant aan de beurt.

ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet bang voor ben maar dat ik wel een beetje schrik heb voor de tijd erna.
ik hoop dat ik niet al te beroerd ben en er niet al te veel pijn heb.

gaan jullie voor mij duimen?

liefs,
kimberley

2 opmerkingen:

  1. Het gaat vast meevallen bij de kaakchirurg. Hoe erger je er tegenop ziet, hoe meer het kan meevallen. Maar toch: sterkte alvast.
    Enne.... beetje rare tandarts heb je wel, geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen