Pagina's

donderdag 10 mei 2012

postcrossing!

hoi allemaal.vandaag een artikeltje over postcrossing
ik weet (bijna) zeker dat iedereen er wel eens wat over heeft gehoord, maar ik wil jullie laten zien hoe ik het aanpak.
het postcrossing concept is erg simpel.
je vraagt op de website een adres aan en stuurt daar een kaartje heen.
dan is het wachten totdat je een kaartje terug krijgt van een willekeurig persoon in de wereld.
het enige wat je hoeft te doen is een ID code invullen die op het kaartje geschreven staat.
elke land heeft zijn eigen code zo is Nederland NL en Amerika is bijvoorbeeld US.
zo kun je vaak snel zien uit welk land een kaartje komt.
wel zijn de kaartjes vaak in het Engels geschreven en dat kan soms best lastig zijn.






hierboven zie je mijn status.
zoals je kan lezen heb ik 92 kaartjes verzonden, heb ik er 89 terug gekregen en zijn er nu nog 5 kaartjes (van mij) onderweg.
daar weer onder zie je hoeveel kilometers ik al heb gemaakt met het versturen en het krijgen van postkaartjes.
ik ben inmiddels 827 dagen een member.

ik vind het ontzettend leuk om kaartjes te sturen en er dan ook weer een terug krijgen.
je kan trouwens ook direct swappen.
dan mail je iemand of die een kaartje aan jou wil sturen en krijg je van dezelfde persoon er weer een terug.

morgen laat ik jullie mijn opbergmethode zien voor al die kaartjes.
liefs,
kimberley








Geen opmerkingen:

Een reactie posten